Thursday, March 16, 2006

Wajah-wajah Adam ketika di Hospital Selayang

Inilah wajah-wajah Adam di usia satu hari...."Sekarang ni waktu tengah hari...Embah dan ayah datang melawat Adam....Adam tengok, Ibu seronok sangat.....Adam dengar diorang kata yang diorang tak sabar nak bawak Adam balik rumah....Kat mana rumah tu ya?".....
Tengok tu, siap menjeling lagi...."Kat mana saya ni ya...? "Lain rasanya suasana baru ni..." Adam nampak cahaya je....silau la...sebab tu Adam bukak mata kecik je...Lagi pun Adam ada dengar suara Ibu Adam...mana ye...Adam tak nampak dia lagi la...Adam teringin nak tengok wajah ibu yang mengandungkan Adam...."
"Tak nampak sapa-sapa pun....Mana diorang ni?"
"Ala....aaarrrrgggghhhhh....mengantuk la pulak...baik Adam tidur dulu...ngantuk sangat...jap lagi la Adam cari Ibu Adam...lagipun Adam dah kenyang sangat ni...dapat tidur sejam dua ni sedap ni...." "Huuuuaaarrrgghhh...tidur dulu yeee.....Selamat tidur...."

"Eeeiiii...sejuknya saya...kat mana la saya ni..." Mungkin itu yang bermain di fikiran Adam kala ini....Umur Adam masa ni baru sehari...."Semalam saya baru lahir....saya rasa mengantuk sangat...lagipun kat sini sejuk sangat....sedapnyer tidurrrr.."


0 Comments:

Post a Comment

<< Home